Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaus-, toimitus- ja takuuehdot

Seuraavat sopimusehdot sisältävät Mustica Oy:n ja sen asiakkaiden välisen kaupankäynnin säännöt ja ehdot. Sopimusehtoihin ja niiden noudattamiseen sovelletaan Suomen lakia.

1. Yleiset ehdot

1.1. Mustica Oy:llä myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu myymälässä, verkkokaupassa, sähköpostin, puhelimen tai yhteisöpalvelukanavan välityksellä. Asiakas vahvistaa tilauksen ja suunnitelman myymälässä allekirjoituksellaan, kirjallisena vahvistuksena sähköpostin välityksellä tai maksamalla tuotteen verkkokaupassa. Tuotteiden hyväksytty maksaminen tapahtuu laskulla tai Paytrail -maksupalvelun välittämien maksutapojen kautta verkkokaupassa (kaikkien pankkien verkkomaksupainikkeet, lasku- ja osamaksupalvelut, korttimaksaminen yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla, MobilePay ja Paytrail-tili. Lisätietoa maksutavoista löydät täältä: https://www.paytrail.com/maksutavat).

1.2. Mustica Oy pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin kaupankäynnissä. Muutoksiin sisältyvät muun muassa sopimusehtojen ja niiden osa-alueiden muutokset ja täydennykset, hintamuutokset, malliston muutokset, maksamiseen liittyvät muutokset, Mustica Oy:n sisäisten järjestelmien ja sivustoilla liikkumiseen ja asioimiseen liittyvät muutokset. Muutokset ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, jolloin Mustica Oy on ne julkaisuissaan tai sivustoillaan julkaissut.

2. Tilaaminen / sopimuksen tekeminen

2.1. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi ja puhelinnumero, sekä laskutus- tai maksutiedot.

2.2. Tilaaja on aina vastuussa tilaamiensa tuotteiden itse valituista ominaisuuksista ja velvollinen tarkastamaan ne ennen tilausta.

2.3. Mustica Oy:n käsittelemästä ja hyväksytystä tilauksesta annetaan asiakkaalle kopio, joka sisältää Mustica Oy:n yhteystiedot, asiakkaan tiedot, tuotteen pääominaisuudet, tuotteiden hintatiedot ja maininnan takuusta, jos se ylittää kuluttajansuojalain mukaisen 6 kk takuun.

2.4. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamana sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Vahvistaessaan tilauksen asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat, ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeen sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi asennuspaikalla poiketa myymälässä tai esitteissä esitetyistä värimalleista.

2.5. Mustica Oy on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Mustica Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi.

3. Maksaminen

3.1. Maksaminen tapahtuu ennen tuotteiden luovutusta tai kuljetusta asiakkaalle.

4. Hinnat

4.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat Mustica Oy:n hinnastoissa tai muussa julkaisussa mainittu.

4.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

4.3. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

5. Toimitus

5.1. Mustica Oy on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle myymälään noudettavaksi mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Mustica Oy ei kuitenkaan vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

5.2. Mustica Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista
kuluttajasuojalain mukaisesti viivytyksettä ja viimeistään ennen tuotteessa mainitun toimitusajan päättymistä.

5.3. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä lastauksen tai kuljetuksen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas (mikäli hän noutaa tuotteen myymälästä itse), kuljetuksesta vastaava kuljetusliike tai Mustica Oy, mikäli kuljetamme tuotteen itse.

5.4. Lastauksen tai kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkastaa pakkausten ulkonäkö. Tuotteen vaurioista on ilmoitettava välittömästi henkilökunnalle.

5.5. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon vasta määränpäässä ei Mustica Oy vastaa vaurioista.

5.6. Mustica Oy on oikeutettu veloittamaan varastointi- ja säilytyskuluja 10 € jokaiselta alkavalta viikolta ja viidennestä viikosta alkaen 20 €/vko, jos nouto viivästyy yli 7 vrk sovitusta noutopäivästä.

6. Takuu

6.1. Asiakkaan tulee säilyttää suunnitelma tai tilausvahvistus tuotteen tilaamisesta sekä kuitti laskun maksusta takuuehdon täyttämiseksi.

6.2. Annamme myymillemme kalusteiden rungoille viiden (5) vuoden takuun ostopäivästä lähtien materiaali- ja valmistusvirheiden osalta. Saranoille ja mekanismeille takuuaika on kaksi (2) vuotta ostopäivästä lähtien.

6.3. Hilla liukuovien pyörästöillä takuu on kymmenen (10) vuotta ostopäivästä lähtien.

6.4. Takuu ei kata normaalia kulumista, naarmuja, viiltoja tai muita mekaanisia vaurioita. Takuu ei kata tuotteita, joita on varastoitu tai käytetty ohjeiden vastaisesti. Takuu ei korvaa kosteus – ja lämpövaurioita eikä asennusvirheitä tai välillisistä vahingoista johtuvia vaurioita.

7. Reklamaatiot

7.1. Jos tavaran toimituksessa on puutteita tai virheitä, tulee asiakkaan ilmoittaa niistä välittömästi, kuitenkin viimeistään 8 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

7.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Mustica Oy vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen hankkimisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa viasta Mustica Oy:lle välittömästi sen havaittuaan.

7.3. Mustica Oy ei vastaa
a) tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista vaurioista
b) asiakkaan huolimattomuudesta ja/tai ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä asioissa tai pintakäsittelyssä
c) tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käyttöhankauksen takia.
d) asiakkaan tuotteeseen väärin valitsemasta materiaalista, pintakäsittelystä tai käyttöpaikasta, joka on aiheuttanut tuotteen ennenaikaisen kulumisen tai rikkoutumisen.

8. Muut ehdot ja vastuut

8.1. Mustica Oy:n asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Alle 18-vuotiaan on esitettävä huoltajan yhteystiedot ja suostumus alaikäisen asioimiseen Mustica Oy:llä.

8.2. Mustica Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä ja näistä aiheutuneista kuluista. Mustica Oy ei vastaa vahingoista, jos tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, jossa tuotteesta on tullut käyttökelvoton esim. kosteusvaurion vuoksi, vaikka tuote olisikin alkuperäisessä paikkauksessaan.

8.3. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaisesti.

Voimmeko auttaa?

Ota yhteyttä puhelimitse
03 777 1470
tai sähköpostitse
asiakaspalvelu@mustica.fi